JAK POSPRZĄTAĆ FACEBOOKA?

by - czerwca 23, 2015


Nigdy nie byłam Facebookową osobą. Myślałam że tylko marnuje na nim czas. Nie ciekawiły mnie wyświetlane informacje o tym że jakiś tam kolega z podstawówki był nad Wisłą w sobotę. Ale najgorszy był brak jakichkolwiek wartościowych informacji.

GERONIMO
A potem odkryłam że Facebook może być użyteczny, tylko trzeba wiedzieć co, jak i gdzie. W tej chwili spędzam na nim dość dużo czasu. Wszystkie interesujące mnie informację mam pod ręką i nie muszę już sprawdzać dodatkowych aplikacji np. z wiadomościami. To całkowicie zmieniło zagospodarowanie mojego czasu (teraz zdałam sobie sprawę że brzmię jak z reklamy o nowym sprzęcie kuchennym).

LAJKNE TO, BO KOLEGA MNIE ZAPROSIŁ
Zaczyna się niewinnie. Koleżanka zaprasza cię do polubienia jakiś "słitaśnych" stron a ty klikasz lubię to, bo nie zdajesz sobie sprawy z konsekwencji. Po kilku tygodniach z jednej bezsensownej strony robi się 20, a ty zdajesz sobie sprawę że w aktualnościach nigdy nie dokopiesz się do ważnych (dla ciebie) informacji. Ale nie bójcie się! Albowiem znalazłam rozwiązanie! Kliknij na swój profil, a następnie najedź muszką na więcej i stuknij palcem w polubienia. Z tamtą to już droga prosta, tylko trzeba będzie poświęcić trochę czasu (jeśli ktoś się jeszcze nie domyślił). Możesz albo od lubić to, albo przestać obserwować. Druga opcja jest szczególnie przydatna, kiedy np. kolega poprosił cię o polubienie jego strony. Nie chcąc go rozczarować, spełniasz jego prośbę, ale zawartość tej strony nie do końca ci odpowiada. Więc w prosty sposób klikasz przestań obserwować i po problemie. Kolega wciąż ma like, a ty nie masz niepotrzebnych śmieci.

ZAGUBIENIE W GĄSZCZU ZNAJOMYCH
Każdy ma znajomego który w ogóle go nie interesuje, ale jest tam tylko aby podbijać liczbę (no, wiadomo). Jeśli taki kolega publikuję posty raz na miesiąc to pół biedy, ale jeśli robi to trochę częściej, to zanieczyszcza nam otoczenie. Więc jak temu zapobiec, spytacie? Nic prostszego dzieciaczki. Po lewej stronie Facebooka macie taki panel z różnymi odnośnikami, jak: twój profil, aplikacje, grupy itp. Tam też są aktualności, zaraz pod miniaturką naszego profilu. Jak najedziemy na aktualności myszką, to po lewej stronie powinno pojawić się takie kółeczko zębate. Klikamy w nie (wyskoczy nam takie okienko) a następnie klikamy w użytkownicy. I stamtąd możemy od obserwować delikwenta.
Ps Są tam też strony które polubiliśmy i obserwujemy.

MAGICZNE POSTY
Kojarzcie te posty co niby publikują wasi znajomi, ale tak naprawdę to nie oni? Wy też możecie publikować takie posty bez waszej wiedzy. Ale jest na to rada! Klikamy w ustawienia, a następnie w aplikacje. Możemy tam usunąć jąkać aplikacje która publikuje w naszym imieniu. Najczęściej są to kwejkopodobne strony z obrazkami, które proszą o dostęp do naszego profilu żeby móc oglądać zawartość.

WOLA JAK NIEBIESKIE POLA (POWINNAM ZOSTAĆ POETKĄ)
To co zrobić potem kiedy twoje aktualność zrobiły się takie przejrzyste? Możesz zacząć likeować nowe strony, tylko tym razem takie które cię interesują. Możesz też ograniczać im dostęp. A potem może warto by było uaktualnić informacje o swoich zainteresowaniach? Większość nie tknęła tego od początku założenia Facebooka, więc dużo rzeczy są tam nieaktualne. A pamiętajmy że w tych czasach nawet nasz pracodawca sprawdza naszego Facebooka.


You May Also Like

8 komentarze

  1. Dziękuję Ci bardzo za ten post! Już dawno miałam uporządkować swojego Facebook'a, ale jakoś nigdy nie miałam na to czasu. Teraz czuję się zmotywowana do działania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mogłam pomóc. Jeśli masz dodatkowe pytania, to śmiało pisz na: ckropka@wp.pl

      Usuń
  2. Tak właśnie postępuję na fb, mam zalajkowane tylko kilka stron i trochę ponad 100 znajomych, żeby nie robić bałaganu :)

    http://lazurytoweniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post, mi się co prawda nie przydał, ale innym z pewnością będzie przydatny :)

    vilolou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na szczęście nie mam prywatnego profilu tylko ten blogowy, więc moimi znajomymi są albo moi czytelnicy albo osoby, które lubią gadać z nieznajomymi, albo po prostu ci, którym nabijam znajomych. Nie mam więc jakiegoś przymusu "lubienia" czy obserwowania kogoś czy czegoś, bo dana osoba nigdy nie będzie miała o to do mnie pretensji. Ostatnio sama pobawiłam się ustawieniami i pousuwałam część stron z ulubionych. Mam trochę problem z grupami, bo należę do pokaźnej liczby głównie tych do reklamowania bloga, jednak efekt nie jest zadowalający i muszę się zastanowić co z tym fantem zrobić. No nic.
    Post bardzo ciekawy i co ważne przydatny.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne!
    Dziękuję ci, już zastosowałam się do wszystkich wytycznych i cóż... :D
    Jestem wolna!
    Pozdrawiam i na pewno jeszcze wpadnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, powinnam go polecić niektórym swoim znajomym bo zapraszają i przyjmują zaproszenia od osób których nie znają, bo co jak co ale mi nie zależy ze będę miała mniej znajomych od innych jeśli nie zaproszenie osób których nie znam, albo będę miała mało lajak ów pod zdjęciem xD Te twoje posty są świetne, każdy jest przydatny. Naprawdę warto je czytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak myślisz. Cały czas staram się doskonalić i pomagać innym. To takie moje hobby.
      Jeśli masz jakieś pytania to pisz na: ckropka@wp.pl .

      Usuń