#2 BACK TO SCHOOL - JAKIE APLIKACJE ZABRAĆ ZE SOBĄ?

by - sierpnia 25, 2015

Każdy z nas w tej chwili używa telefonu w szkole, lecz często nie zdajemy sobie sprawy z jego pełnej użyteczności. Nie musi on służyć tylko do Facebooka, lecz może pomóc nam się zorganizować. W ten sposób nigdy więcej nie przegapimy klasówki i pracy domowej, a nasze notatki będą trzymane w jednym miejscu. W tym poście chciałabym podzielić się z wami aplikacjami na telefon, komputer i tablet, bez których prawdopodobnie bym umarła.

IStudiez jest płatną aplikacją na iPhona, iPada i Maca, którą używam, ale istnieje bezpłatna alternatywa na Androidy: myHomework. W tych aplikacjach możemy dodać plan lekcji, oceny, sprawdziany i prace domowe. Co prawda trzeba się nimi trochę pobawić aby je zrozumieć, ale nie wyobrażam sobie bez nich życia. IStudiez mam na każdym urządzeniu.

Jak już wspominałam w poprzednim poście, wszystkie notatki robię na komputerze, ewentualnie na iPadzie. Pomaga mi w tym aplikacja Evernote, w której czarna magia się odbywa. Jeśli także chcecie robić notatki na elektrycznym urządzeniu, warto najpierw spytać nauczyciela o zgodę. U mnie w szkole każdy taką zgodę wyraził, ale nie wszyscy mogą być zadowoleni takim wyjściem. Warto przestawić mi pozytywne aspekty takich elektronicznych notatek. Ale pamiętajcie aby się nie narzucać, jeśli nauczyciel się nie zgodzi to trudno. Ja w tej chwili posiadam tylko jeden zeszyt, od matematyki.

Jeśli jesteście w liceum, to chyba nie muszę wyjaśniać co to jest. Ale dla tych którzy są trochę zmyleni: jest to internetowy dziennik. Szkoła, jeśli ma ochotę, zakłada tam konto i każdy uczeń i nauczyciel oraz rodzic dostają swoje osobne. Tam widnieją oceny i wiadomości szkolne. Czasami też niektórzy nauczyciele dodają powiadomienie o sprawdzianach, ale akurat u mnie jest z tym ciężko. 

Słyszeliście kiedyś o fiszkach? Na jednej stronie jest jakieś słowo, a na drugiej definicja? Bardzo pomaga mi to w nauce, ale robienie fizycznych odpowiedników to ciężka praca. Kiedy nie mam czasu lub chce mieć te definicje zawsze przy sobie, to używam tej aplikacji. Ostatnio uczyła się czym jest synkretyzm i co po angielsku oznacza słowo unmanned.

Uczycie się nowego języka? Nie do końca go ogarniacie? Mi do nauki włoskiego pomaga ta aplikacja. Jest prosta w obsłudze. Wystarczy systematyczność.

Czy kiedykolwiek zdarzyło wam się nie rozumieć pracy domowej? Trudne zadanie z matematyki nie do rozwiązania? Ta strona jest bardzo pomocna w takich przypadkach.

Jeśli już zdarzy mi się zrobić notatkę na papierze, albo nie było mnie w szkole i potrzebuje notatek od koleżanki która robi papierowe, z pomocą przychodzi ta aplikacja. Wystarczy że zrobi się się zdjęcie kartki, a ona przetworzy je na tekst. 

To nie wszystkie aplikacje, które używam do szkoły, ale te które tu nie uwzględniłam służą bardziej do ogólnej organizacji (a o tym już niedługo). A czego wy używacie? Macie jakieś fajne propozycje?

PS Zapraszam na Twittera!

You May Also Like

11 komentarze

  1. Bardzo przydatne są te aplikacje. :D
    Ja czasem korzystam z zadane ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem korzystam w zadane, ale może wypróbuję którąś z zaproponowanych przez Ciebie aplikacji :)
    (Mój blog)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Te aplikacje mogą się bardzo przydać :) Ja nie słyszałam o żadnej z tych aplikacji, które podałaś (oczywiście oprócz Zadane.pl ) :D Pozdrawiam :D :D :D
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie są przydatne, ale nie dla mnie. Mi starczy coś, gdzie wpiszę sobie oceny i notes.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie korzystam z żadnych aplikacji na telefon, bo zwyczajnie nie dysponuję Androidem/I-phonem. A szkoda, bo chętnie bym z czegoś skorzystała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nominuję Cię do LBA. Szczegóły: http://przygodyashley.blogspot.com/2015/08/lba-liebster-blog-award-zapowiedz.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam kilka aplikacji takich jak ty :D A Tych co nie mam spróbuję zainstalować :D
    Pozdrawiam i zapraszam fioletowa4444.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. swietny post, na pewno przydatny, poza tym blog bardzo przypadł mi do gustu, wszystko fajnie i dokładnie zrobione. mega! pozdrawiam
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Korzystam z zadane :) Chociaż jest jeszcze kilka takich stronek, które świetnie się sprawdzają :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie korzystałem z tego typu aplikacji, wolałem papierowe odpowiedniki ale chyba w tym roku spróbuję. ;)
    Super post. :)
    Zapraszam na mojego bloga: http://meskibloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nominujemy cię do LBA. Szczegóły znajdziesz na blogu: http://onaon01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń