MÓJ DZIENNIK, KTÓRY ZMIENIA ŻYCIE

by - sierpnia 12, 2015


Psycholodzy mają kilka pomysłów, na to jak nastawiać się na dobry początek dnia. Wzięłam kilka ich rad i tak powstał mój dziennik, w którym każdego dnia odpowiadam na pięć pytań. Trzy rano i dwa wieczorem. Używanie takiego dziennika może poprawić naszą motywację, nakierować nas na właściwy cel oraz poprawić nam humor. Mam nadzieje że was zainteresowałam :)

GDZIE TAKI DOSTAĆ?
To najlepsza część. Nigdzie. Sami możemy stworzyć nasz dziennik od podstaw, udekorować go jak chcemy, może nawet powpisywać interesujące cytaty, lub narysować coś. Każdy dziennik będzie inny, więc jeśli zdecydujecie się taki stworzyć, to nie zapomnijcie wysłać mi zdjęcia! (wszystkie info w zakładce "Kontakt")

RANO, JAK WSTANĘ…
To odpowiadam na trzy pytania. Mają one na celu uszczęśliwić mnie, nastawić pozytywnie na dzień oraz polepszyć moją samoocenę. Oto one:
  • Jestem wdzięczna za:
Tu znajdują się trzy puste podpunkty, które muszę uzupełnić rzeczami, ludźmi, zachowaniami za które jestem wdzięczna. Każdego dnia poświęcam trochę więcej czasu aby znajdować coraz to nowe rzeczy, za które jestem wdzięczna i z każdym dniem jestem coraz to wdzięczniejsza i szczęśliwsza.
  • Jak sprawie że dzisiejszy dzień będzie super?
Także mamy trzy puste pola, które trzeba uzupełnić. To pytanie ma za zadanie nastawić mnie na cele, które chcę osiągnąć. Dzisiaj np. napisałam że: odnowie kontakt ze starą koleżanką, pomedytuje i napisze świetny wpis. Nie jest to lista rzeczy do zrobienia, ale rzeczy które sprawiają mi przyjemność i wymagają trochę pracy, ale zaowocują w przyszłości.
  • Dzienna afirmacja:
W tym miejscu muszę napisać jakąś moją pozytywną cechę, np.: umiem gotować, jestem inteligentna, potrafię wstrzymać oddech na dwie minuty :)
W tym punkcie nie można się powtarzać. Trzeba każdego dnia znajdować jakieś cechy które w sobie doceniamy. Czasami jest ciężko taką znaleźć, ale ona zawsze się gdzieś ukrywa.


WIECZOREM , ZANIM ZASNĘ…
Uzupełniam dwa pozostałe.
  • Niesamowite rzeczy, które się dziś wydarzyły:
Ten podpunkt powinien składać się z trzech wydarzeń, np. spędziłam czas ze znajomymi, skończyłam czytać książkę, poszłam do kina na świetny film. To pytanie ma nam uświadomić, że w każdym dniu, nawet najgorszym, można zaleźć pozytywne aspekty i że trzeba je szukać.
  • Co mogło uczynić ten dzień lepszym?
Ten punk jest bardzo ważny, ponieważ każe mi spojrzeć krytycznie na moją osobę i dzień jaki spędziłam. Może nie zrobiłam pracy domowej? Pokłóciłam się z rodzicami? Dostałam złą ocenę? Te działania, albo ich brak, sprawiły że mój dzień nie był aż tak wspaniały, jak powinien być. Uzupełniając ten podpunkt, wiem że następnym razem nie zrobię tego błędu. 

Mam nadzieje, że podoba wam się mój dziennik. Nie zapomnijcie wysłać mi zdjęcia swoich, jeśli zdecydujecie się je stworzyć. 

PS Stworzyłam Twittera i Ask.fm. Więcej w zakładce kontakty. Mam nadzieje na kilku obserwatorów :)

You May Also Like

9 komentarze

  1. To wydaje się cudowne :3
    Chyba sobie takie coś zrobię ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł. Ja prowadzę swój dziennik i piszę w nim wszystko co mi przyjdzie do głowy. Skorzystam z Twojego posta i ulepszę go dopisując kilka rzeczy. :)
    (Mój blog)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się to całkiem niezłym pomysłem. Tylko czy nie porzucę tego dziennika po kilku dniach? Nie wiem, czy chciałoby mi się, bo z reguły jestem troszkę leniwa. Poza tym wieczorem niezbyt mam na coś siły, ale chyba spróbuję pomimo to. :)

    http://jupiter-horse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem niezły pomysł ;)
    Ja aska mam od dawna i jesli chcesz to możemy się obserwować ;p

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie bym taki zrobiła, udekorowała, powpisywała kilka cytatów i na tym by się skończyło. Nie znalazłabym niestety czasu, by rano i wieczorem myśleć, co do niego wpisać :c
    monomentume.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy sposób na... pozytywne spojrzenie na świat. Wiem jednak, że nie byłabym w stanie uzupełnić tych punktów. Nie lubię tego typu pytań, sprawiają mi one trudność. Często nie potrafię dojrzeć w sobie niczego dobrego ani niczego dobrego tym, co się wydarzyło. Chociaż, kto wie, może kiedyś spróbuję?

    Pozdrawiam serdecznie!
    Aoi Akuma

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł, już w poniedziałek lecę kupić zeszyt i na pewno postaram się prowadzić taki dziennik.

    (zapraszam do mnie perfotek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł, już w poniedziałek lecę kupić zeszyt i na pewno postaram się prowadzić taki dziennik.

    (zapraszam do mnie perfotek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń