#SERIA WAKACYJNA - CELE I ICH REALIZACJA

by - lipca 16, 2017


Powraca seria wakacyjna w której to, będę publikować wpisy o tym jak można dobrze i produktywnie wykorzystać czas spędzony na wakacjach. Dla mnie to kolejne trzy miesiące i nie chce ich zmarnować, więc postanowiłam zrobić listę celów do spełnienia w te wakacje i obmyślić plan ich realizacji.

REALIZACJA
_____________

Więc, zaczynając od najtrudniejszego problemu. Jak wdrożyć nasze cele w życie? Nie wystarczy po prostu je spisać. Jest kilka metod. Wykorzystałam kilka z nich i połączyłam z własnymi pomysłami.
Zaczęłam oczywiście od sporządzenia listy, ale starałam się w dodawać tam cele możliwe do spełnienia przez trzy miesiące. To znaczy, że zamiast napisać nauczyć się włoskiego, napisałam powrócić do niego. Zamiast codziennie ćwiczyć, wolałam napisać zacząć ćwiczyć trzy razy tygodniowo.
Oczywiście, jak już wspominałam same ustalenie celów, nic nam nie da, nieważne jak racjonalne będą.
Więc kolejnym krokiem dla mnie było opisanie ich i znalezienie sposobów, aby codziennie, albo co najmniej co tydzień, spełniać je po kolei. Aby lepiej to opisać, oto lista moich celów i planów ich realizacji.

TRZYMAĆ USTALONĄ RUTYNĘ
_____________

Oczywiście, chodzi mi o poranną i wieczorną rutynę, ale także trzymanie dobrych nawyków. Pierwszym krokiem w opisie tego celu było ustalenie tych rutyn i celów. Ustawić godzinę, w której chce wstawać codziennie, uwzględnić medytacje i ćwiczenia itp. (jeśli chcecie, to mogę zrobić wpis o mojej porannej i wieczornej rutynie).
Zapisałam to sobie w moim notatniku na telefonie i za każdym razem, kiedy wstaje mogła do niej zajrzeć i nie pogubić się w tym wszystkim.

ROZWINĄĆ BLOGA
_____________

Ten cel był dla mnie wyjątkowo ważny, bo tęsknie za pisaniem. Do tego muszę przyznać, że publikowanie tu moich sposobów na produktywność itp., dawało mi motywację.
Więc, w moich planach jest publikowanie dwa razy tygodniowo. Aby to spełnić, ustaliłam dni na pisanie, robienie zdjęć i publikowanie (co oczywiście może się zmienić w zależności od moich planów). W ten sposób, zawsze wiem co jest moim głównym celem tego dnia.

UDOSKONALIĆ ZDOLNOŚCI I NAUCZYĆ SIĘ CZEGOŚ NOWEGO
_____________

Od dwóch miesięcy uczę się edytować zdjęcia Photoshopem i chciałam w te wakacje jeszcze bardziej rozwinąć tę umiejętność. Do tego mam w planach powrót do włoskiego, bo nie miałam czasu na niego w roku szkolnym. Fajnie by było też nauczyć się robienia profesjonalnych zdjęć, więc to też jest na mojej liście.
Postanowiłam, że codziennie będę robić kolejną lekcje na duolingo z włoskiego, i do tego raz w tygodniu zaglądać do mojego podręcznika i robić ćwiczenia (oczywiście ustaliłam ten dzień). Do tego zaczynam internetowy kurs Photoshopa. A jeśli chodzi o zdjęcia, to już dawno przeczytałam mnóstwo poradników na ten temat, tyko jakoś nigdy nie próbowałam robić zdjęć. Więc moim cele jest robienie więcej zdjęć na bloga i Instagrama.

NADROBIĆ ZALEGŁOŚCI ZE ZNAJOMYMI I RODZINĄ
_____________

Tu chyba nie trzeba nic tłumaczyć. W planach mam po prostu wychodzenie, kiedy nadarzy się fajna okazja.

DOKOŃCZYĆ POKÓJ
_____________

W zeszłe lato zrobiliśmy remont w domu, ale nie wszystko w moim pokoju jest skończone. Nie powiesiłam nic na ścianach, do tego chciałbym zamontować tablicę korkową nad biurkiem i uporządkować szafę.

NADROBIĆ ZALEGŁOŚCI KSIĄŻKOWE I FILMOWE/SERIALOWE
_____________

Dla nikogo nie powinno być żadnym odkryciem, to że w roku szkolnym nie ma za dużo czasu na przyjemności :) Więc mam długie listy…. które opublikuje na blogu. Mam w planach codziennie czytać przed snem, a oglądać, kiedy tylko nadarzy się okazja i najdzie mnie ochota :)

OSTATNI KROK
_____________

Wszystkie te cele wpisałam do kalendarza i notatnika. Jedna rzecz, której na pewno będę się trzymać, to to, że codziennie rano, podczas ustalania mojego planu na ten dzień, mam zamiar spojrzeć na tę listę i uwzględnić ją :)


A wy jakie macie plany na te wakacje? A może mocie jakieś inne sprawdzone sposoby na ich realizacje?

You May Also Like

1 komentarze

  1. Powodzenia! :D
    Post jest naprawdę bardzo przydatny. :D Może nie postawiłam sobie konkretnych celi na te wakacje, ale myślę, kiedyś skorzystam z tego pomysłu. :D

    OdpowiedzUsuń