#SERIA WAKACYJNA - CO WARTO NADROBIĆ?

by - sierpnia 03, 2017


W trakcie roku szkolnego nie mamy aż tyle czasu na przyjemności. Czasami musimy odłożyć na później ukochany serial lub książkę. Zdążyło mi się to więcej niż raz, ale na szczęście od czego są wakacje? 
Oto moja lista seriali i książek wartych waszej uwagi.


KSIĄŻKI
_____________

Klasyki
Jakiś czas temu odkryłam listę książek BBC. Znajdują się na niej tytuły które trzeba przeczytać. Zdałam sobie sprawę, że przeczytałam tylko ok 12 pozycji z tej listy. Więc lekko ją zmodyfikowałam (lista nie jest idealna, uważam, że niektóre pozycje można pominąć, a niektóre dodać), ale jednak większość pozostała taka sama. W tej chwili, kiedy mama ochotę coś przeczytać, sięgam po listę i wybieram coś z niej. Bardzo polecam taki system :)

Poradniki
W wakacje nie lubię tylko odpoczywać. Zawsze staram się nauczyć czegoś nowego. I tu z pomocą przychodzą różnego rodzaju poradniki. Na mojej liście znajdują się między innymi:
  1. „Głowa do liczb” Barbary Oakley
  2. Deep Work” Cal Newport
  3. „Zarządzanie codziennością” Jocelyn K. Glei
  4. „Sztuka minimalizmu” Dominique Loreau
  5. „Siła nawyku” Charles Duhigg

SERIALE
_____________

O tym mogłabym rozmawiać godzinami… ale postanowiłam wybrać pięć najlepszych pozycji z ostatnich miesięcy (omijam moich starych ulubieńców, bo i tak mam zamiar zrobić listę moich aktualnych seriali). Ciężko było wybrać, ale mogę wam obiecać, że każdy z tych seriali będzie wart waszego czasu.
  1. American Gods – Serial jest idealny pod każdym względem… Mój nowy ulubieniec, który zastąpił wszystkich…
  2.  Anne (Ania nie Anna) – Zawsze kochałam „Anie z zielonego wzgórza” i strasznie spodobała mi się ta wersja historii.
  3. Harlots – O tym serialu nie mówi się za dużo… Chociaż powinno się.
  4. The Handmaid's Tale – Pomimo tego, że nie jest to horror, przeraził mnie… Jest to aż nazbyt realna wizja przyszłości…
  5. Legion – co tu dożo mówić… jest przecudownie dziwny…

 A jakie są wasze propozycje na te wakacje?


You May Also Like

3 komentarze

  1. Mi udało się przeczytać 9 pozycji z tej listy, jestem w trakcie "Władcy Pierścieni". Są na niej książki, które chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poradników zbytnio nie czytam, bo dla mnie są one ciężko dostępne i sobie je po prostu daruje. Jeśli jakiś zrecenzujesz na blogu to może się na nie przestawię ;) U mnie seriale to zmora. Jestem całkowitą nowicjuszką w kwestii serialomaniactwa i chcę tyle obejrzeć, ale... nie potrafię odpalić danej produkcji, usiąść i obejrzeć. Masakra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja osobiście przeczytałam tylko 11 pozycji z tej listy ale choć znalazło się na niej wiele pozycji, które sama mam zamiar przeczytać to jednocześnie niektóre z nich też bym wyrzuciła.
    Obejrzałam "The handmaid's tale" i czytałam także i bardzo mi się podobał serial. Miałam też podobne odczucia choć opisałam je już na blogu więc nie chce mi się powtarzać. Do American Gods się przymierzam ale aktualnie zachwycam się "Dexterem" i zajmuje mi on cały dostępny czas. Ale Ani z Zielonego Wzgórza jakoś nigdy nie lubiłam więc raczej nie jestem targetem.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń